Hemen alıntılarla başlayalım:
Peki “atın evrimi” senaryosunun dayanağı nedir? Bu senaryo, Hindistan, Güney Amerika, Kuzey Amerika ve Avrupa’da değişik zamanlarda yaşamış, farklı tür canlılara ait fosillerin evrimcilerin hayal güçleri doğrultusunda küçükten büyüğe doğru dizilmesiyle oluşturulan şemalarla ortaya atılmıştır. Değişik araştırmacıların öne sürdükleri 20’den fazla değişik atın evrimi şeması vardır. Hepsi de birbirinden farklı olan bu soy ağaçları hakkında evrimciler arasında da görüş birliği yoktur. Bu sıralamalardaki tek ortak nokta, 55 milyon yıl önceki Eosen devrinde yaşamış Eohippus (Hyracotherium) adlı köpek benzeri bir canlının atın ilk atası olduğuna inanılmasıdır. Oysa atın milyonlarca yıl önce yok olmuş atası olarak sunulan Eohippus, halen Afrika’da yaşayan ve atla hiçbir ilgisi ve benzerliği olmayan Hyrax isimli hayvanın hemen hemen aynısıdır.[1, 2]
Bahsi geçen hyrax adlı canlıya bir göz atalım:
Bahsi geçen ata-türün fosili:
Fotoğrafın altındaki etiketten farkedebileceğiniz gibi, kaynak yaratılışçılardır.
Harvard Üniversitesi’nde profosörlük yapmış paleantolog Alfred Sherwood Romer’un çizimi[3]:
Sözkonusu hyrax türüne ait bir canlının kafatası:
Bu iki fotoğrafa üstünkörü bakmak bile aralarındaki farkı görmeye yetmekte iken, biz yinede bu farkların önemli olanlarının bir kısmını göz atalım: Hyracotherium‘un kafatasının uzunluğu 13,5cm iken, hyrax‘ın ki 7cm’dir, hyracotherium‘un diş formülizasyonu 3 . 1 . 4 . 3 / 3 . 1 . 4 . 3 iken, hyraxın 1 . 0 . 4 . 3/2 . 0 . 4 . 3’tür. Bu nasıl bir “hemen hemen benzerliktir”!? İkisi arasında dağlar kadar fark var, “hemen hemen benzeyen” demektedir. Milyonlarca yıl önce yokolmuş olarak sunulan Hyracotheriumun günümüzde yaşayan “hemen hemen benzer” örneği bu mudur?
Atın evrimi iddiasının tutarsızlığı, her geçen gün ortaya çıkan yeni fosil bulgularıyla daha açık olarak anlaşılmaktadır. Eohippus ile aynı katmanda, günümüzde yaşayan at cinslerinin de (Equus nevadensis ve Equus occidentalis) fosillerinin bulunduğu tespit edilmiştir.Bu, günümüzdeki at ile onun sözde atasının aynı zamanda yaşadığını göstermektedir ki, atın evrimi denen sürecin hiçbir zaman yaşanmadığının kanıtıdır.[1, 2]
Söz konusu olay 1930’lu yıllarda, bu konuda çokta bilgisi olmayan bir şahsın, aynı fosil üzerine iki farklı açıklamayı okuyup, bunları farklı tür zannetmesinden başka birşey değildir[4]. O şahsın yanlış bilgiyle ortaya attığı iddiadan başka hiçbir dayanak, olay yoktur. Zaten o şahıs bu iddiasını kaynaklandırmamış, dayanaklarını sunmamıştır.
Pekii, atların evrimi nasıl olmuştur? Buyurun size, teksas üniversitesinin, atların evrimiyle ilgili çizimi.
Eminim buna hayal ürünü diyeceklerde vardır. Bu şahıslar 3(Tufts Üniversitesi) ve 4(Florida Doğa Tarihi Müzesi) nolu kaynaklarda, yukarıda çizilmiş olan türlerin ve daha fazlasının fosillerini bulabilirler. Söz konusu türlerin, ayak parmaklarının gitgide yokolup, toynak halini aldığını sizlerde görebilirsiniz.
Harun Yahya, onlarca fosili gözardı edip, bir-iki tane geçersiz dayanak üzerine evrimi geçersiz gibi sunmaktadır!
Kaynaklar:
1. http://talkorigins.org/faqs/horses/horse_evol.html
2. http://www.talkorigins.org/faqs/horses/eohippus_hyrax.html
3. http://chem.tufts.edu/science/evolution/HorseEvolution.htm
4. http://www.flmnh.ufl.edu/natsci/vertpaleo/fhc/Stratmap1.htm
Referanslar:
[1]http://www.hayvanlaralemi.net/darwin/darwinizmin_sonu21.php
[2]http://www.darwinizminsonu.com/doga_tarihi_2_11.html
[3] Alfred Sherwood Romer, Vertebrate Paleontology, Third Edition, (Chicago, The University of Chicago Press, 1966), p. 265.
[4]http://www.talkorigins.org/faqs/horses/eohippus_equus.html
Ağustos 20, 2007, 5:31 pm
Çok saçma ve tamamen ön yargılara dayalı bilimsellikten uzak bir yazı.
Ağustos 20, 2007, 5:35 pm
Yazının hangi bölümü önyargılı ve bilimsellikten uzak? Bir de sizin bilimsellikten anladığınız nedir? Belki farklı şeylerden bahsediyoruzdur 🙂
Ağustos 20, 2007, 6:05 pm
Yahu “bilimsel olmamış” sizin ağzınıza sakız olmuş!!!
Bilimsellik ölçütünüz nedir? Sizinle aynı fikirde görüş sunulunca mı bilimsel oluyor?
Eylül 2, 2007, 7:18 pm
Okullarda evrim teorisine alternatif okutulması gereken bir teori sunuyorum.Bu yazıyı sindire sindire okuyunuz.Buradaki bütün ihtimallerin gerçekleşme olasılığı cansız maddelerin tesadüfen canlı bir hücre oluşturmasından çok daha olasıdır.
http://www.darwinizminsonu.com/m_biyoloji_01.html
edit: Bu site altında alıntı olmadığı taktirde, kopyala/yapıştıra asla izin verilmeyecektir.
Eylül 2, 2007, 7:32 pm
İşte bir tane daha kendini çok akıllı sanan, yaşamın başlnagıcıyla ilgili teoriler, modeller hakkında birşey bildiğini sanan, bunun yanında evrim teorisi hakkında da yeterli bilgisi olduğunu sanan ama yazdıklarıyla komik durumu düştüğünün farkında olmayan bir vatandaş daha.
Eylül 3, 2007, 12:24 pm
Yoooo bence sizin iddianızla aynı. Şunu hatırlatayım, [b] bir ncanlı hücresi, insanlığınyapabildiği en karmaşık yapıdan daha karmaşıktır. [/b]
Burdaki tasarımı göreyip cahil ve mentksuzca tesadüf demek bilim dışılıkır.
Eylül 4, 2007, 12:21 pm
Ben de zaten onun için “yeterli bilgisi olduğunu sanan” dedim 🙂
Eylül 6, 2007, 3:42 pm
[quote]Ben de zaten onun için “yeterli bilgisi olduğunu sanan” dedim [/quote]
Cahil da vinci, asıl senin hiç bilgin yok.Ayrıca san 3 sorum var, 1senin ateizm propagandaı yapmanda amacın ne?????
Ayrıca: 2gerçekten öldüğün zaman yok olacağını mı düşünüyon???
ve de: 3bu üçü bi çelişki midir?
Bunların cevaplarını istiyorum.
Eylül 6, 2007, 3:45 pm
ya da vinci sen şuresminin nasıl koyuyon oraya??? hani şu Leonardo da Vinci(ki Allah’a inanan bir bilim adamı, mucit, müzisyen, mimar ve ressamdır)’nin çizimi????????????
Eylül 6, 2007, 3:50 pm
ayrıca nasıl alıntı yapıyon?????? (tırnak işareti)
edit: <blockquote> Alıntı içeriği </blockquote>
Eylül 6, 2007, 3:52 pm
:S 🙂 😦 😀 bu ikonlar oluyo mu
aha oluyomuş 8) >:)
::
:alıntı nası yapılyooo
edit: Birleştirilmiştir.
Eylül 6, 2007, 3:56 pm
[img] http://zmmu.msu.ru/ex/lm/hr1.jpg [/img]
Eylül 6, 2007, 4:00 pm
ulan nası resim ekleniyo yaaaaaaaaaaa????
ulan,
şu linke girin
edit: Bildiğim kadarıyla yorum içerisine resim eklenemiyor. Ancak normal iletilere resim eklemek için <img src=”resmin_adresi”/>
Eylül 7, 2007, 12:37 pm
Materyalist ön yargılar olmayan, yalan olmayan bilim, bilimseldir.
Eylül 8, 2007, 11:24 am
@doğru
1. Nerde ateizm propagandası nerde yapmışım? Örnek verebilir misin? Sence evrimi savunmak ateizm propagandası mıdır?
2. Ölünce tüm canlılar yok olur. Moleküllerimiz toprağa karışır. Başka ne olmasını bekliyordun? Bu gözlemlenmiş bir olgudur. Başka birşey olduğunu düşünüyorsan o senin inancındır beni ilgilendirmez.
Eylül 8, 2007, 3:12 pm
1)Da Vinci nerede ateizm propogandası yaptı? Bir insanın kişisel görüşünü bildirmesini propoganda olarak algılayan zihniyet…
2)Öldüğü zaman yokolacağını düşünmeyen ateist!? Birde bunu söyleyen şahsiyet bir başkasına cahil diyor.
3)Üç tane madde saymadın(üçüncü ve son maddeyi o üçlü arasına alamazsın sanırım). Hadi bunu görmezden gelelim… Ateizm propogandası yapıyor(tabii ki varsayımda) ve öldüğü zaman yok olacağına inanıyor. Bunun neresinde çelişki var? Sende nasıl bir çelişki algısı var? Biraz çarpık gibi…
Eylül 9, 2007, 11:50 am
Espiriyi anlamadı salak… 😀
Eylül 9, 2007, 1:21 pm
Sevgili Kodoman, bu tip karaktersiz tipleri adam yerine koyup cevap verince işte böyle oluyor.
Eylül 10, 2007, 6:59 am
Biri bu yazıya http://evrimkarsiti.blogcu.com/4133896/ adresinde cevap vermiş. Ancak benim bundan haberim yok, şans eseri dün gelen bağlantılardan farkettim. Nezaket icabı, cevap verildiğine dair bir mesaj atılması gerekirdi. Sözkonusu yazıya verdiğim cevaba buradan ulaşabilirsiniz.
İleride neandertalle ilgili yazıyada cevap gelecek.
Eylül 15, 2007, 9:04 pm
The Branching Bush of Horse Evolution
At evrimi hakkında çok faydalı bir yazı. Göz atmanızı tavsiye ederim.
Eylül 24, 2007, 9:35 am
da vinci, sen şöyle yazmışsın:
Bak tam senin söylediğinle ilgili youtubeda güzel bir video var. Linki burada veriyorum:
Haziran 17, 2010, 11:33 pm
bu videoda bir kelime oyunu yani laflama sözkonusu. ilk defa yaratan allah bir defa daha yaratır diyor, ama biz ilk defa yaratanın allah olduğuna inanmıyoruz ki, bir daha yaratılacağımızı kabul edelim :), burada ilk defa yaratanın allah olduğu önkabulunden hareket ediliyor, oysaki biz doğal yollarla, yani doğaüstü bir müdahale olmadan ortaya çıkmış türümüzün bir nesli bir bireyi olarak görüyoruz kendimizi.
Şubat 7, 2012, 2:22 am
berbat
Şubat 26, 2012, 12:20 pm
katılıyorum.
Şubat 26, 2012, 12:21 pm
katılıyorum..
Eylül 24, 2007, 2:23 pm
Önceden izlemiştim o komediyi.
Nisan 1, 2010, 12:34 am
OTA BOKA BENZEMEK YERINE INSAN OLMAYI DENEYIN LUTFEN
Nisan 1, 2010, 12:38 am
ISLAMI IYI OGREN ONA GORE YASAYIN LUTFEN evrim SACMALIGINIDA BIRAKIN CAHALIYET DEVRINDEN KALMIS GIBISINIZ MILLET AYA OTEL YAPTI SIZ HALA ATMASYON evrimle siniz BU TAM BI ZIRTTOLUKTUR
Haziran 5, 2008, 7:05 pm
SEN KENDİNİN MAYMUNDAN GELDİĞİNE İNANIYORSAN MAYMUNLUĞA LAYIKSIN DEMEKTİR
Haziran 6, 2008, 3:20 am
neden yaradılışçılar temellerini hep yalan üzerine kuruyor? gerçekten çok merak ediyorum. ahh pardon cevabı buldum sanırım. “ol dedi oldu” bunu başka türlü açıklayamazlar. tamam bu sorunun cevabını buldum da bir soru daha, neden kitap okumazlar? ah bunun da cevabını buldum kitap kutsaldır büfenin üstüne kaldırılmalıdır. okunmamalı öyle zırt pırt.
çalışmalarınız için çok teşekkür ederim. yazılarınızı sayfalarınızı mümkün olduğunca bilgisayarıma kaydediyorum. ilerde olursa çocuklarıma okutacağım. malum her an kapatılabilir. siz de 9 köyden kovulabilirsiniz. kolay gelsin ve lütfen gerçeği göstermekten yılmayın. sizi seviyorum.
Ekim 9, 2009, 2:29 am
ölünce tüm canlılar yokolucak tabiki ama işinize gelmio dimi bir sürü sorun var hayatınızda temelinde maddi sıkıntı akabinde sosyal,psikolojik vs dost kazıgı gibi avam cümlelerinizde var sizin sonra havala ediosunuz yukarıya ooohhh lüküs hayat ama yok öyle yagma yukarsı kerhaneyse aşağısı da meyhane olur medet ummayın derim ben
Aralık 2, 2009, 3:16 pm
beyni pantolonuna sıkışmış insan formu, aşağısı-yukarısı yok. Canlı öldüğü zaman, metabolizması bütünlüğünü yitirip doğanın entropisine katılmaya başlar…canlının zihninden eser kalmaz; yani yokolur. Hani doğmadan önce yoktun ya, aynısı… size çocuk masalları anlatmışlar.
Bilimsel bir kurama yaklaşım ve itiraz biçiminiz zaten sizin derdinizin ne olduğunu ortaya koyuyor.
Şubat 24, 2011, 9:41 pm
ya meğer herşey zamanla tesadüfen oluşmuş, ozaman alın elinize bir varil atın içine istediğiniz kadar aminoasiti proteini vs. ve durduğu yerde kendiliğinden canlı tek bi hücre oluşturun ve bende evrim komedisine gülmeyi bırakayım ve onu destekleyeyim hadi buyrun hodri meydan. Ayrıca sizin desteklediğiniz darwinin bulduğu kafatasının bile yalan olduğu apaçık ortaya sunuldu yarı insan yarı maymun kafatası dediğiniz kafatası vardı yha ne hikmetse artık çene kemiği farklı bi yüzyıla kafatası kemiği farklı bi yüzyıla ait çıkıo. nasıl iş bu. hem şayet sizler maymunlarla insanların ortak atadan geldiğine inanıyorsanız buyrun hayvanat bahçesinde yaşayın. unutmayın ki hayvanların yaşayacağı en modern yer hayvanat bahçeleridir evler değil………….
Şubat 26, 2011, 1:29 pm
“ozaman alın elinize bir varil atın içine istediğiniz kadar aminoasiti proteini vs. ve durduğu yerde kendiliğinden canlı tek bi hücre oluşturun”
doğa varil gibi kapalı ve duran bir şey değil işte. sürekli akışkan, değişken ve oluş-yokoluş döngüsü içinde. yaşamın milyonda birlik olasılıkla organik moleküllerin birleşmesinden tesadüfen çıkışıda bu sürece tabi.
“Ayrıca sizin desteklediğiniz darwinin bulduğu kafatasının bile yalan olduğu apaçık ortaya sunuldu yarı insan yarı maymun kafatası dediğiniz kafatası vardı yha ne hikmetse artık çene kemiği farklı bi yüzyıla kafatası kemiği farklı bi yüzyıla ait çıkıo”
yok böyle bir şey, sen paleoantrolopoloji üzerine ne biliyorsun? bir iki sahtekarlığa dayanarak, tüm fosillerin yanlış olduğunu nereden çıkarırsın?
“maymunlarla insanların ortak atadan geldiğine inanıyorsanız buyrun hayvanat bahçesinde yaşayın. unutmayın ki hayvanların yaşayacağı en modern yer hayvanat bahçeleridir evler deği”
intel’in yeni çıkan işlemcisini mi tercih edersin, yoksa 10 sene öncekileri mi? ikiside ortak yerden intel’den gelmiyor mu? maymunla insan’da aynı biyolojik atadan geliyorlar, ama insan milyonlarca sene içinde günümüz maymunlarından tamamen ayrılmış ve farklı tür haline dönüşmüştür. buna elli bin senelik kültürel evrimi de eklemek gerekir herhalde.
Mart 11, 2012, 12:09 pm
cevap kapak olmuş…
Temmuz 7, 2011, 11:40 pm
kardesım senın bu soyledığın intelın islemcisini kim gelıştirmiş
Temmuz 8, 2011, 12:00 am
bir köy muhtarsız olmaz bir iğne ustasız olmaz kainatta herşeyi yoktan var eden yaratıcısız olmaz sen yaratıcıyla yaratılanı karıştırdın herhalde kafandaki beynin işlemcisı gerı kalmıs fonksıyonu bnzulmus
Temmuz 8, 2011, 12:21 am
o diledığinı diledi şekilde yaratır senin söylediğin nsrettın hco nın fıkrasına benzedi hoca bır armut ağacının altında dınlenir yerde ıse koca bır kabak yetişır hnca der yaratan neden kabağı yxerde armutu agacı ustunde xetistiriyor değince kafasına armut düstu ya kabak ağacta olsaydi
Temmuz 31, 2011, 12:51 pm
insan canlıdır, canlılarda cansız maddelerden kendiliğinden gelişebilir.
Kasım 17, 2011, 2:07 pm
güzel..
Ekim 5, 2012, 9:02 pm
efsane bir evrim sürecidir. tektırnaklı hale geçiş kademeli olarak gözlenir.
Şubat 10, 2013, 10:58 pm
gggg
Nisan 26, 2018, 1:54 pm
Yazdığınız bu yazı havada bir yazı olmuş. Bir kere atlar ile ilgili fosil değişimi değil çizimi var ortada. Ortaya “bakın atların birbirine evrilirken ki aşamalarına ait fosiller bunlar” diye gerçek fosil resmi konması gerekiyor. Ve bu fosillerin son derece patolojik olması gerekiyor. Harun Yahya nın delilleri somut nesneler üzerinden, fakat senin yaptığın çizimlerle ve ithamlarla ortaya çıkmış bir yazı yazmak..